Ως κάτοικοι εκτός των μεγάλων
αστικών κέντρων, οι καλλιτέχνες έχουν ως αναφορά την ομάδα Brotherhood of Ruralists, που
ιδρύθηκε το 1975, γύρω από τον pop καλλιτέχνη
Peter Blake. H ομάδα αυτή χαρακτήριζε ως ''Ruralist'', κάποιον
που αποφάσιζε να μετακομίσει από την πόλη στην εξοχή, αλλάζοντας τρόπο ζωής.
Όσον αφορά στο εικαστικό κομμάτι, ο Peter
Blake, πρότεινε την επαναφορά μιας βουκολικής αγγλικής τοπιογραφίας ως
κεντρικής θεματογραφίας της ζωγραφικής.
Στην
περίπτωση των εκθεμάτων της τρέχουσας έκθεσης, οι καλλιτέχνες ελάχιστα
ασχολούνται με την τοπιογραφία, αν και το ανοιχτό τοπίο διατρέχει σαν δεδομένο
και όχι σαν θέμα σε όλα τα έργα. Μακριά από την αστική ζωή και την αποπνικτική
διάσταση της πόλης, ο ορίζοντας του έργου και του καλλιτέχνη διευρύνονται για
να ενσωματώσουν με φυσικότητα τις καθημερινές πρακτικές, τη φαντασία, τη
δεξιοτεχνία, την ευρηματικότητα. Η φύση παρουσιάζεται ως κινητήριος δύναμη για την
επιβίωση και νοητική εξέλιξη του ατόμου.
Ζωγραφική
και γλυπτική, φωτογραφίες και κατασκευές, δημιουργούνται από μια πληθώρα υλικών
και τεχνικών, που σε κάθε περίπτωση συνδέονται με το περιβάλλον. Τα εκθέματα
περιγράφουν τη φύση και τους μετασχηματισμούς της: η ανάλυση, το πείραμα και η
χρήση αυτών καθεαυτών των ακατέργαστων στοιχείων, για την δημιουργία ενός
εκθέματος, αποτελούν σημαντικά σημεία αυτής της πρωτοβουλίας. Φύλλα, φύκια της
θάλασσας, αμπελώνες, δέρματα ζώων, μάρμαρο και χώμα, δημιουργούν χρηστικά
αντικείμενα, βρώσιμα είδη ή εκθέματα για προβληματισμό. Τα έργα γενικώς
αποφεύγουν το δράμα, χωρίς να στερούνται δραματικότητας. Ο χρόνος μπαίνει σαν
βασικό ερώτημα και σαν πρωταρχική αξία σε μια έκθεση καλλιτεχνών στην Αθήνα,
που στόχος της είναι να θυμίζει μια ηλιόλουστη χωριάτικη αυλή, μια μέρα του
Δεκέμβρη.
Δείτε περισσότερα εδώ.