ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
1 Εισαγωγή
2 Η
λίμνη της Βουλιαγμένης
3 Η
λίμνη της Βουλιαγμένης στο σήμερα
4 Επιρροές
Αρχαία και σύγχρονα παραδείγματα λουτρών
5 Επιρροές
Ο περίκλειστος κήπος
6 Επιρροές
Φυσικές διαβρώσεις
7 Προσχέδια - Αναζητήσεις
8 Η
πρόταση
9 Βιβλιογραφία
4 Επιρροές
Αρχαία και σύγχρονα παραδείγματα λουτρών
5 Επιρροές
Ο περίκλειστος κήπος
6 Επιρροές
7 Προσχέδια - Αναζητήσεις
Οι ιαματικές ιδιότητες της λίμνης, το ιδιαίτερο φυσικό της κάλλος καθώς και η γεωγραφική της θέση αποτελούν πόλο έλξης για χιλιάδες επισκέπτες. Αποτελεί την κοντινότερη ιαματική πηγή στην Αττική κι ένα σπάνιο γεωλογικό φαινόμενο.
Σε αντίθεση με τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις καθώς και τις αναρίθμητες αλλοιώσεις που έχει υποστεί ο περιβάλλοντας χώρος κατά την διάρκεια των ετών στο εσωτερικό της λίμνης, η νέα πρόταση προσπαθεί να επουλώσει και να αποκαταστήσει χωρικά μέσω των κτιριακών εγκαταστάσεων και του επανασχεδιασμού του περιβάλλοντα χώρου την εμπορική και τουριστική καταπάτηση του φυσικού τοπίου. Οι νέες κτιριακές εγκαταστάσεις επηρεασμένες από το ελληνικό τοπίο, τον παραθεριστικό τρόπο ζωής στα νησιά και την μορφολογία και τον τρόπο σχηματισμού της λίμνης ως γεωλογικό φαινόμενο λειτουργούν ως προέκταση του φυσικού τοπίου της εξυπηρετώντας διακριτικά τις ανάγκες των επισκεπτών.
στο σήμερα
Η λίμνη της Βουλιαγμένης αποτελεί έναν από τους ποιο φημισμένους πόλους έλξης στο ευρύ κοινό στο ελληνικό παραλιακό μέτωπο και την μοναδική ιαματική πηγή σε απόσταση αναπνοής από την Αττική. Σίγουρα το φυσικό κάλος της περιοχής και το επιβλητικό φυσικό απόκρημνο σκηνικό εντυπωσιάζει τον επισκέπτη προσφέροντας ταυτόχρονα πολλά οφέλη με τη χρήση των ιαματικών νερών της λίμνης.
Στον αντίποδα όμως όλων αυτών κατά την επίσκεψη εκεί διαπιστώνει εύκολα κανείς ότι η ιαματική λουτρική εμπειρία αποκλίνει κατά πολύ από την ατμόσφαιρα και την τελετουργία που φορτίζει από αρχαιοτάτων χρόνων την έννοια του λουτρού. Οι εγκαταστάσεις του υφιστάμενου υδροθεραπευτηρίου κλειστές στο κοινό μετέχουν πλέον παθητικά στο όλο σκηνικό. Ένα κτίριο φάντασμα αποξενωμένο και αποτραβηγμένο από το ίδιο του το περιεχόμενο. Αποτελεί πλέον ένα κακοσυντηρημένο κτιριακό κέλυφος αφημένο στην τύχη του, η χρήση του οποίου έχει περιοριστεί αποκλειστικά σε αποθηκευτικούς σκοπούς με σκοπό την εξυπηρέτηση των πολυτελών παροχών που προσφέρονται στα πλαίσια της επίσκεψης στη λίμνη. Κατά συνέπεια η λουτρική εμπειρία έχει περιοριστεί στο κομμάτι της λίμνης χωρίς να γίνεται χρήση των ιαματικών νερών σε διαφορετικές θερμοκρασιακές συνθήκες για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων θεραπευτικών σκοπών.
Το μεγαλύτερο μέρος
του περιβάλλοντα χώρου έχει μετατραπεί σε έναν μεγάλο τσιμεντένιο χώρο
στάθμευσης προκειμένου να ικανοποιεί την τεράστια εισροή επισκεπτών σε
καθημερινή βάση. Ως συνέπεια έχει αφαιρεθεί ένα σημαντικό μέρους του φυσικού
κήπου και του πρασίνου που υπήρχε κάποτε στη θέση του. Η παρουσία και η κίνηση των οχημάτων μέσα στο χώρο
διακόπτει βίαια την κίνηση και την ροή μέσα στον κήπο λειτουργώντας αποτρεπτικά
στο να βιώσει κανείς την συνολική εμπειρία της περιήγησης και της περιπλάνησης
μέσα στο τοπίο.
Οι υποστηρικτικές χρήσεις των λουόμενων όπως τα αποδυτήρια και οι χώροι υγιεινής έχουν περιοριστεί σε ένα μικρό κομμάτι της λίμνης ενώ το μεγαλύτερο μέρος καλύπτει το πολυτελές αναψυκτήριο και το εστιατόριο. Σύγχρονα τραπεζοκαθίσματα και απρόσωπες αστικές διαμορφώσεις συγκροτούν ένα ελιτίστικο παραθεριστικό σκηνικό μέσα σε ένα κατά τα άλλα γεωλογικό φυσικό γέννημα.
Την όλη τουριστική
ψυχαγωγική εμπειρία έρχεται να ολοκληρώσει η μανιώδης παράταξη από ομπρέλες
ξαπλώστρες και τραπεζοκαθίσματα στην όχθη της λίμνης η οποία έχει μετατραπεί
σε ένα ξύλινο κατάστρωμα. Η κατανυκτική ατμόσφαιρα του φυσικού φαινομένου
επισκιάζεται από την εμπορευματοποίηση του τοπίου. Ο ιδιαίτερος χαρακτήρας της
λίμνης έχει υποστεί αλλοίωση με έναν βίαιο τρόπο δημιουργώντας την αίσθηση ότι
βρισκόμαστε σε μια οργανωμένη πολυτελή πλαζ.
Επιπλέον αξίζει να
σημειωθεί ο κατακερματισμός του συνόλου
της λίμνης σε ζώνες οι οποίες είναι επισκέψιμες έναντι συγκεκριμένου
αντίτιμου ανάλογα με τις υπηρεσίες που παρέχονται. Όσο πιο ιδιωτικές στιγμές
επιθυμεί κανείς τόσο αυξάνεται το κόστος.
Η πρωταρχική εμπειρία της ελεύθερης κίνησης και του βιώματος του κήπου έχει περιοριστεί σε συγκεκριμένους τόπους παραμονής και ζώνες κίνησης. Οι διαθέσιμες επιλογές είναι είτε να παραμείνει κανείς στο αναψυκτήριο της λίμνης ως απλός επισκέπτης είτε να του επιτραπεί η είσοδος στην όχθη και τη χρήση του ιαματικού νερού έναντι αντίτιμου.
Η πρωταρχική εμπειρία της ελεύθερης κίνησης και του βιώματος του κήπου έχει περιοριστεί σε συγκεκριμένους τόπους παραμονής και ζώνες κίνησης. Οι διαθέσιμες επιλογές είναι είτε να παραμείνει κανείς στο αναψυκτήριο της λίμνης ως απλός επισκέπτης είτε να του επιτραπεί η είσοδος στην όχθη και τη χρήση του ιαματικού νερού έναντι αντίτιμου.
Μέσα στο χώρο πια του καταστρώματος μπορεί κανείς ανάλογα με το βαλάντιο που διαθέτει να επιλέξει ανάμεσα στα διαφορετικού ύφους τραπεζοκαθίσματα που βρίσκονται διάσπαρτα στο χώρο. Το κομμάτι που θα κοστίσει περισσότερο για την παραμονή κάποιου εκεί με σκοπό την χαλάρωση είναι αυτό του ιδιωτικού κήπου που βρίσκεται κοντά στην είσοδο της λίμνης. Η χρήση του χώρου είναι αυστηρά περιορισμένη στους ανάλογους πελάτες.
Ως συνέπεια όλων των παραπάνω γίνεται προφανής η όχι και τόσο επιδέξια αξιοποίηση του τόπου ως έναν κατεξοχήν ιαματικό προορισμό. Είναι έκδηλη η αδυναμία του να κατανοηθεί από τους αρμόδιους η ιδιαιτερότητα του τοπίου και η συνετή αξιοποίηση του με πρωταρχικό μέλημα την παροχή μιας ολοκληρωμένης λουτρικής εμπειρίας. Ο υφιστάμενος σχεδιασμός του συνόλου αδυνατεί να ανταποκριθεί και να συγχρονιστεί με τον τρόπο που δύναται να κατοικηθεί το φυσικό τοπίο καθώς και να αφουγκραστεί τις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες του σύγχρονου τουρισμού.
Αρχαία & Σύγχρονα Παραδείγματα Λουτρών
Κατά τη μελέτη των
Ρωμαϊκών λουτρών έγινε αντιληπτός ο τρόπος συγκρότησης των λουτρικών χρήσεων καθώς και το πέρασμα των χρηστών από το έναν χώρο στον
άλλον. Στα παραδείγματα των λουτρών του Καρακάλλα και του Διοκλητιανού γίνεται σαφής
η διάταξη των χρήσεων μέσα σε ένα αυστηρά καθορισμένο ορθογωνικό χώρο. Οι
τυπικές ρωμαϊκές κατόψεις λουτρών παραπέμπουν σχηματικά σε αυτό ενός
περίκλειστου κήπου. Οι κύριες λουτρικές χρήσεις και οι πισίνες τοποθετούνται
κεντρικά στον πυρήνα του συγκροτήματος ενώ περιμετρικά στα τοιχώματα τοποθετούνται
οι βοηθητικές και δευτερεύουσες χρήσεις καθώς και χρήσεις ψυχαγωγίας. Μεταξύ των
δύο μεσολαβεί ένας κήπος, ένας περίπατος, η ενδιάμεση κίνηση ανάμεσα σε δύο κλειστά
σημεία. Αποτελεί την εναλλαγή από το κλειστό στο ανοιχτό και αντίστροφα.
Μελετώντας κανείς
τις κατόψεις των συγκροτημάτων μπορεί συνειρμικά να φέρει στο μυαλό του την
αρχέτυπη εικόνα ενός περικλείει στου κήπου με σαφή περιμετρικά όρια, το φυσικό στοιχείο και
κεντροβαρικά την ύπαρξη του στοιχείου του νερού. Φέρουν έτσι συμβολικά την ιδέα
του περίκλειστου κήπου συνυφασμένο με τον κήπο της Εδέμ. Στη συνέχεια μελετώντας κανείς νεότερες
κατόψεις λουτρών και συγκεκριμένα στο Μπαθ της Αγγλίας, μπορεί να διακρίνει
κάποιο βαθμό ελευθερίας στην συγκρότηση των χώρων. Διατηρώντας σχήματα
και βασικούς άξονες καταργείται η ιδέα του περίκλειστου, τα σαφή όρια
εξαφανίζονται. Το περίγραμμα διασπάται συνθέτοντας μία πιο ελεύθερη διάταξη των
χρήσεων στο χώρο.
Περνώντας σε σύγχρονα παραδείγματα λουτρών όπως το ThermeVals του PeterZumthor και το Swimmingpools του AlvaroSiza είναι εύληπτες χωρικές ποιότητες αρχαιότερων παραδειγμάτων. Στην περίπτωση του Zumthor,o αρχιτέκτονας φαίνεται να διατηρεί την ιδέα ενός υδάτινου πυρήνα γύρω από από τον οποίο οργανώνονται όλες οι δευτερεύουσες υποστηρικτικές χρήσεις. Η συνθετική του πρόταση ενισχύει το στοιχείο της περιήγησης, της ανακάλυψης και της έκπληξης ενώ μέσω των υλικών και του τρόπου που εισάγει το φως από σχισμές μέσα στο χώρο δημιουργεί μια ατμόσφαιρα μυστηριακή η οποία χαλαρώνει και αποσυμπιέζει τον επισκέπτη. Δημιουργεί την αίσθηση μιας υδάτινης σπηλιάς αφυπνίζοντας έτσι αρχέγονα ένστικτα.
Στην περίπτωση του Alvaro Siza έχουμε
λουτρικές εγκαταστάσεις οι οποίες συνδιαλέγονται με το θαλασσινό νερό και την
ακτογραμμή. Συνθετικά διακρίνει κανείς έναν επιμήκη
άξονα κίνησης, μια γραμμική πορεία η οποία παραλαμβάνει εκατέρωθεν τις διάφορες
χρήσεις .Όσο πλησιάζει προς το νερό η σύνθεση διακρίνεται από μία
ελευθερία. Κομμάτια αποκολλιούνται από την αυστηρή ευθεία γεφυρώνοντας έτσι
επιδέξια το οργανικό στοιχείο του νερού με την ύπαρξη του οδικού άξονα παράλληλα
με τον κύριο άξονα των εγκαταστάσεων και την ανθρώπινη επέμβαση. Οι πισίνες του
Siza φαντάζουν ως φυσικές διαβρώσεις του νερού κατά μήκος της ακτογραμμής.
Ο περίκλειστος κήπος , ή αλλιώς είναι ευρέως διαδεδομένο hortusconclusus είναι ένα μέρος όπου η αρχιτεκτονική και το τοπίο έρχονται σ ’επαφή .Έχει μια μακρά και ποικίλη ιστορία , που ξεκινάει από τον πρώιμο παραδεισένιο κήπο και το μοναστήρι, τον βοτανικό κήπο και giardinisegreto , τον κήπο της κουζίνας και ως στάδιο για κοινωνική επίδειξη. Ο κλειστός κήπος συνέχισε να εξελίσσεται στις διάφορες σύγχρονες μορφές του, αποτελώντας το καταφύγιο της πόλης, το λυτρωτικό κήπο, το αποδομημένο κτίριο. Καθώς η συνειδητοποίηση της κλιματικής αλλαγής γίνεται όλο και πιο σημαντική, ο κλειστός κήπος , που μπορεί να μεσολαβεί τόσο αποτελεσματικά μεταξύ εσωτερικού και εξωτερικού χώρου, παρέχει ευκαιρίες για βιώσιμο σχεδιασμό και στενότερη επαφή με το φυσικό τοπίο.
Από τον ορισμό του κιόλας η ταυτότητά του παραμένει διφορούμενη. Ο περίκλειστος κήπος αποτελεί ένα υπαίθριο δωμάτιο , ή ένα αιχμαλωτισμένο τοπίο, είναι αρχιτεκτονική ή κήπος; Το ερώτημα αυτό επιχειρεί να γεφυρώσει η σχεδιαστική πρόταση της παρούσας διπλωματικής εργασίας. Παρατηρώντας κανείς την μορφολογία της λίμνης της Βουλιαγμένης εύκολα διακρίνει τα φυσικά όρια της. Τα βραχώδη όρια περιμετρικά της κοιλότητας δημιουργούν την αίσθηση ενός περίκλειστου κήπου. Ενός προστατευμένου και ελεγχόμενου φυσικού περιβάλλοντος με όλες τις ποιότητες εντός του, ,οι οποίες δημιουργούν την αίσθηση όταν κινείται κανείς ενός περίπατου μέσα σε έναν κήπο. Βλάστηση , μονοπάτια, οπτικές φυγές, το στοιχείο της έκπληξης και της ανακάλυψης καθώς και την αβίαστη και συνεχόμενη μέσα στον κήπο είναι κάποια από τα στοιχείαπου τα οποία προσπαθεί να ενισχύσει η αρχιτεκτονική πρόταση.
Το γεγονός ότι πολύ μεγάλο μέρος του φυσικού τοπίου έχει καταπατηθεί κάνει εντονότερη την ανάγκη να αποκατασταθεί αυτό το κενό αποδίδοντας πίσω στο τοπίο της λίμνης το χαμένο της κομμάτι. Να αποκαταστήσει την ταυτότητα του τόπου και να δημιουργήσει ένα περιβάλλον φιλικό προς το ανθρώπινο στοιχείο. Να εντάξει την αρχιτεκτονική μέσα στο μορφολογικό χαρακτήρα του τόπου και να δημιουργήσει την εντύπωση ενός ανοιχτού στο φυσικό τοπίο δωματίου.
Ο τρόπος δημιουργίας της
λίμνης, η διάβρωση της οροφής του σπηλαίου καθώς και η σύνδεση της
περιοχής της Βουλιαγμένης με την ύπαρξη αλυκών στην περιοχή οδήγησε την έρευνα
στη μελέτη γεωλογικών φαινομένων και
συγκεκριμένα στη διερεύνηση των
φυσικά διαβρωμένων τοπίων. Αλυκές και φυσικές λίμνες αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης
για την σχεδιαστική διαδικασία. Η μελέτη των σχηματισμών και των μοτίβων που δημιουργεί η διαβρωτική
επαφή της ακτής με το νερό επηρέασε τόσο
το σύνολο της συνθετικής πρότασης όσο και τη σχεδιαστική προσέγγιση των
επιμέρους στοιχείων του κτιριακού συνόλου.
Οι ιαματικές πισίνες που διαχέονται γύρω από τον
κεντρικό άξονα της σύνθεσης επηρεάστηκαν
σημαντικά από τους φυσικούς γεωλογικούς
σχηματισμούς που παρατηρούνται σε
περιοχές όπως τις αλυκές στο νησί Γκότζο της Μάλτας και το Figureeightpools στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας
Στόχος ήταν οι ιαματικές πισίνες των λουτρών να προσεγγίζουν τους φυσικούς σχηματισμούς και τον χαρακτήρα του περιβάλλοντος της λίμνης. Σχήματα τα οποία φαντάζουν οικία σε περιβάλλοντα διαμορφωμένα από την δύναμη των στοιχείων της φύσης, κάνοντας έτσι την ανθρώπινη επέμβαση όσο το δυνατόν έτσι την ανθρώπινη επέμβαση όσο το δυνατόν λιγότερο παρεμβατική και και επικρατούσα.
Η
νέα σχεδιαστική πρόταση επιχειρεί σε πρώτο επίπεδο να δημιουργήσει κτιριακές υποδομές ικανές να ανταποκριθούν
τόσο στις ανάγκες του ιαματικού τουρισμού στη λίμνη της Βουλιαγμένης
αποκαθιστώντας τη σύνδεση μεταξύ φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος
συμβάλλοντας έτσι σε μία ολοκληρωμένη
λουτρική εμπειρία. Σε δεύτερο επίπεδο επιχειρεί να αναδείξει τις ποιότητες της
μορφολογίας της οι οποίες την καθιστούν έναν φυσικό περίκλειστο κήπο. Σε
αντίθεση με το υφιστάμενο εσωστρεφές κτιριακό κέλυφος του υφιστάμενου
υδροθεραπευτηρίου προτείνει ένα πορώδες αποσπασματικό κτιριακό κέλυφος το οποίο
συγκροτείται από επιμέρους κτιριακές μονάδες τις οποίες συνενώνει ένας
ημιυπαίθριος διάδρομος. Ενδιάμεσοι
στεγασμένοι και ανοιχτοί χώροι δημόσιες και ιδιωτικές πισίνες κλειστά
και ανοιχτά σημεία καθώς και η ύπαρξη διαφορετικών εισόδων στοχεύουν στην
ένταξη του δομημένου στοιχείο στο φυσικό περιβάλλον της λίμνης και την
αξιοποίηση του περιβάλλοντος χώρου και της φύτευσης.Ο τουριστικός χαρακτήρας
της περιοχής της Βουλιαγμένης καθώς ο ελληνικός παραθεριστικός τρόπος ζωής
επηρέασε σημαντικά τη σχεδιαστική πορεία της πρότασης.
Το σύνολο των νέων
λουτρικών εγκαταστάσεων διασπάται σε δύο υποσύνολα το ένα εντός της λίμνης και
το άλλο στο παραλιακό μέτωπο. Η σύνδεση των δύο γίνεται υπογείως στο επίπεδο της λίμνης παράλληλα με
την υφιστάμενη γέφυρα. Οι δύο επιμέρους
όγκοι λειτουργούν τόσο συμπληρωματικά όσο και ανεξάρτητα. Η επέμβαση στο
παραλιακό μέτωπο λειτουργεί σαν εκτόνωση του εσωτερικού της λίμνης ενώ συνδέει
το ιαματικό νερό της λίμνης με το θαλασσινό νερό προσφέροντας με αυτόν τον
τρόπο μια ολοκληρωμένη λουτρική εμπειρία στον επισκέπτη.
Το κτιριακό κέλυφος
στο παραλιακό κομμάτι λειτουργεί επιπλέον ως συνδετικός κρίκος, ως ένα άμεσο
πέρασμα από το παραλιακό μέτωπο στο εσωτερικό της λίμνης, ως μία δεύτερη είσοδος. Αποτελεί
μια φυσική πορείας για κάποιον ο οποίος κινείται κατά μήκος της ακτογραμμής.
Η επέμβαση στο
κομμάτι της θάλασσας μπορεί να προσδιοριστεί είτε ως το σημείο εκκίνησης για να
εισέλθει κανείς στην κοιλότητα της λίμνης είτε ως το καταληκτικό σημείο
εκτόνωσης του εσωτερικού προς τη θάλασσα. Το ιαματικό νερό περνάει από το
εσωτερικό της λίμνης στις πισίνες που έχουν σχηματιστεί στο παραλιακό κομμάτι.
Η χρήση τους απευθύνεται τόσο στους λουόμενους που
βρίσκονται στις γύρω παραλίες στο
παραλιακό μέτωπο είτε στους λουόμενους εντός της λίμνης. Ο επιμήκης άξονας
της σύνθεσης συγκροτεί μια στοά, έναν άξονα κίνησης από τη θάλασσα προς. Οι χρήσεις που
παραλαμβάνει το κομμάτι αυτό περιορίζονται στις αναγκαίες για τη λουτρική
διαδικασία. Χώροι υγιεινής,
εξωτερικά ντους, αποδυτήρια χώρος φύλαξης και πληροφόρησης καθώς και ο επιμήκης
ημιυπαίθριος στεγασμένος χώρος συντελούν στο να εξυπηρετούν τις ανάγκες των
χρηστών.
Το κομμάτι εντός της λίμνης ακολουθεί συνθετικά το πρώτο μέρος, αυτό του παραλιακού μετώπου ενώ εδράζεται με κάποιες μικρές αποκλίσεις στα ίχνη του υφιστάμενου υδροθεραπευτηρίου έτσι ώστε να περιοριστεί το αποτύπωμα του στο φυσικό τοπίο της λίμνης και του περιβάλλοντα χώρου. Ένας μεγάλος στεγασμένος άξονας κίνησης γύρω από τον οποίο οργανώνονται οι χρήσεις των λουτρών.
Σε επιμέρους
αποσπασματικούς όγκους χωροθετούνται οι διαφορετικές λειτουργείς όπως οι
ιαματικές πισίνες ανοιχτές και κλειστές ,χώροι υγιεινής, χώροι χαλάρωσης, και
δευτερεύουσες βοηθητικές χρήσεις. Στην πορεία της κίνησης μπορεί κανείς να ανακαλύπτει ενδιάμεσα
στεγασμένα σημεία στάσης και παρατήρησης.
Η εναλλαγή των κλειστών και ανοιχτών χώρων καθώς και η δημιουργία οπτικών φυγών και θεάσεων και η ένταξη του φυσικού περιβάλλοντος στο δομημένο στοιχείο στοχεύει στο να ενισχύει την αίσθηση της ανακάλυψης, της έκπληξης για τον επισκέπτη. Το νέο κτιριακό κέλυφος προσπαθεί να φέρει νοητικά και σχεδιαστικά τις ίδιες τις χωρικές ποιότητες που χαρακτηρίζουν την γεωμορφολογία της λίμνης. Σκοτάδι και φως, κλειστό και ανοιχτό είναι μόνο μερικές από τις έννοιες που διαπερνούν το σύνολο της συνθετικής πρότασης.
Σε μικρή απόσταση από το κυρίως σώμα των εγκαταστάσεων προς τη λίμνη τοποθετείται το αναψυκτήριο ώστε να εξυπηρετεί τους επισκέπτες χωρίς να προσπαθεί να επιβληθεί ή να επικρατήσει του περιβάλλοντός του.
Η νέα διαμόρφωση στο όριο του νερού επιχειρεί να αφομοιώσει της ποιότητες μίας φυσικής όχθης και να ενισχύσει τη βιωματική της χρήσης από τους λουόμενους.Η διαμόρφωση ποικίλων εξεδρών λειτουργούν ως διαδραστικά σημεία χαλάρωσης και παρατήρησης ενώ σχεδιαστικά παραπέμπουν συνειρμικά σε κομμάτια βράχων τα οποία ισορροπούν ανάμεσα σε στεριά και νερό.
Κατά την ανάγνωση των ποιοτήτων του τόπου έγιναν αμέσως αντιληπτά τα χαρακτηριστικά εκείνα που προσδίδουν στο φυσικό περιβάλλον της τα ουσιώδη χαρακτηριστικά που διέπουν τον ορισμό του αρχέτυπου περίκλειστου κήπου. Τα φυσικά όρια της κοιλότητας δημιουργούν την αίσθηση ενός ελεγχόμενου φυσικού περιβάλλοντος στοιχείο συνυφασμένο με το περιβάλλον ενός κήπου. Η έντονη βλάστηση σε συνδυασμό με τα μονοπάτια και τις διαφορετικές διαδρομές ενισχύουν το στοιχείο της έκπληξης και της ανακάλυψης όπως σε ένα κήπο. Τα στοιχεία αυτά θέτει ως στόχο να ενισχύσει και να αναδιαμορφώσει η νέα σχεδιαστική συνθήκη. Πέρα από τον ιαματικό χαρακτήρα.
Στη συνέχεια μέσα από την αρχιτεκτονική πρόταση των νέων λουτρικών εγκαταστάσεων να αποδοθεί ο αρχικός ιαματικός χαρακτήρας της λίμνης, και να επουλωθεί όσο αυτό είναι εφικτό το φυσικό τοπίο του κήπου.
Η πρόταση στο σύνολό της στοχεύει στη δημιουργία ενός δομημένου περιβάλλοντος ανοιχτού πρoς το φυσικό τοπίο. Την δημιουργία αποσπασματικών θραυσματικών κτιριακών όγκων οι οποίοι ενσωματώνονται στο περιβάλλον της λίμνης και περικλείουν κομμάτια φύτευσης και βλάστησης του κήπου. Στοχεύει στο να δημιουργηθεί στο σύνολο του ένα περιβάλλον όπου ο χρήστης να αντιλαμβάνεται φυσικό και δομημένο περιβάλλον ως μία ολότητα ,μια αδιάκοπη συνέχεια όπου το ένα τροφοδοτεί και συμπληρώνει το άλλο.
ABSTRACT
The thermal properties of the lake, its special natural beauty and its geographical location attract thousands of visitors. It is the nearest thermal spring in Attica and a rare geological phenomenon.
In contrast to the existing facilities and the countless alterations that the surrounding area has suffered over the years within the lake, the new proposal seeks to heal and restore spatially, through the buildings and the redesign of the surrounding area, the commercial and tourist encroachment on the natural landscape. The new buildings, influenced by the Greek landscape, the holiday lifestyle on the islands and the morphology and formation of the lake as a geological phenon, function as an extension of the natural landscape, discreetly serving the
needs of visitors.
In reading the qualities of the site, the characteristics of the site became immediately apparent, which give the natural environment the essential characteristics that underlie the definition of the archetypal enclosed garden.The natural boundaries of the cavity create the sense of a controlled natural environment, an element inherent to the environment of a garden.The intense vegetation combined with the paths and the different routes enhance the element of surprise and discovery as in a garden.These elements aim to enhance the natural environment of the site and to create a sense of a controlled natural environment.The natural boundaries of the cavity create the sense of a controlled natural environment, an element inherent to the environment of a garden.The intense vegetation combined with the paths and the different routes enhance the element of surprise and discovery as in a garden.These elements aim to enhance the sense of a controlled natural environment.
Then, through the architectural proposal of the new bathing facilities, to render the original healing character of the lake, and to heal as much as possible the natural landscape of the garden.
The proposal as a whole aims to create a built environment open to the natural landscape.The creation of fragmentary thauristic building volumes that are integrated into the lake environment and enclose parts of the planting and vegetation of the garden.It aims to create an environment where the user perceives the natural and built environment as a whole, an uninterrupted continuum where one feeds and complements the other.